غزل(بیرق نور)در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع)

آبخورگ زادگاه من است .گرچه سال هاست من همچون صدها خانواده دیگر آبخورگی مجبور به مهاجرت شده ام .و شاید تا هجرت ابد ی دیگر در آن جا مسکن نگزینم ،اما برای همیشه آبخورگ زادگاه و وطن من است. و به آن عشق می ورزم که پیامبر فرمود:«حب الوطن من الایمان».

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 بیرق نور

 

ای حسینی که به عالم تو فکندی همه شور

سر پاکت به سنان شد همه را بیرق نور

خون پاکت چو به صحرای بلا ریخته شد

زجهان رخت ببست تا به ابد جشن و سرور

قلبشان اشک شد و از مژه ها گشت روان

در غم اصغر نه ماهه ، چه انسان و چه حور

قاف سیمرغ کجا ؟ چاله تزویر کجا؟

جان عالم به فدایت که شدی آتش طور

یا حسین قصه ایمان تو را هر که شنید

عاشق مکتب نامت همه عالم به غرور

گاندیِ هند ز عشقت ، سخن از حق گوید

خون یاران تو ، بشکست سلاح زر و زور

به حقیقت تو کلیمی ، شده مدهوش یهود

ای سرت سِّر اَنِ الله ، و طور ، چاه تنور

یا خلیلی که به جای تبر بت شکنی

خون خود داد به رگ های تو رحمان غفور

ز ازل تا به ابد چون شهدا جمع شوند

هم امام است و علم دارحسین (ع) روز نشور

آن که را کشتی نوحش تو شدی یافت نجات

دو جهان را تو چراغی به هدایت زِ فجور

من ز فرموده­ ی ایشان سخنی نقل کنم

«دین اگر نیست تو را، باش تو آزاده زِ جور»

  ذوالفقاری چو حسین باش که آزاده بزیست                              که آدمی نایب حق است اناثی وذکور

حسین ذوالفقاری





:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین ذوالفقاری
ت : پنج شنبه 30 مهر 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
با تشکر در تاریخ : 1395/5/5/2 - - گفته است :
بسیار زیبا.سپاس برای این شعر زیبا که سرودید.بسیار دلنشین است


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی