خاطره ی اولین روز دبستان به شعر

آبخورگ زادگاه من است .گرچه سال هاست من همچون صدها خانواده دیگر آبخورگی مجبور به مهاجرت شده ام .و شاید تا هجرت ابد ی دیگر در آن جا مسکن نگزینم ،اما برای همیشه آبخورگ زادگاه و وطن من است. و به آن عشق می ورزم که پیامبر فرمود:«حب الوطن من الایمان».

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 خاطره ی اول دبستان

زپنجاه شمسی یکی سال کم     بیفزا هزاری به سیصد رقم

نهادم به مکتب درین سال پا     نه با جشن وشادی که با صد عزا

معلم چو جلّاد بُد آن زمان     گریزان زمکتب همه کودکان

مرا گفت مادر به توپ وتشر:     «سعادت به مکتب بیاب ای پسر»

چو دستم گرفت مادر مهربان     به مکتب روانه شدیم هر دومان

چو مادر رهایم نمود یک نفس     شدم همچو طوطی ،دبستان قفس

چو کابوس گشتند کلاس وکتاب     زچشمان سرازیر شد جوی آب

که ناگه بلوچی زمردان خاش     به خنده مرا گفت :آرام باش

ندادم به او پاسخی از هراس     زلبخند او روشنا شد کلاس

زهیبت که او داشت من جا زدم     زفَرش چو سربازکی پا زدم

زاسب شکوهش چو پایین پرید      یواشک چو طفلی به سویم دوید

درآورد شکلک ، برایم بسی     که دلگرم گشتم در آن بی کسی

زرفتار آن مرد نیکوسرشت     جهنم برایم بشد چون بهشت

به مهری که افروخت او در کلاس      زدیو شبح یافتم من خلاص

معلم درختی گُهربار شد     دبستان برایم چو گلزار شد

چو شد مِهر، آغاز یک مکتبی     ترّنم شود درس یک اجنبی

چو خویشی بکارد دمی تخمِ خشم     کند رشته ی مهربانی چو پشم

خدایا نگه دار «ریگی» تو باش     ز «اوخور» سلامش رسانم به خاش

نه ریگی که او گوهری ناب بود     به تعلیم دانش چو سیماب بود

سپاهی دانش علمدارِ علم     امیری دلاور به میدان حِلم

وگر رخت بربسته او زین جهان      خدایا به جنّت شود جاودان

حسن خان سنچولیم یاد باد     نرفته زدل مِهر او همچو یاد

ادیبی هنرمند بود آن مدیر     به میدان دانش مجرّب وپیر

ز ما بر روانش  هزاران درود     که در گوش ما نغمه ها او سرود.

حسین ذوالفقاری 96/2/12

 [s1]

 




:: موضوعات مرتبط: شعر , ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین ذوالفقاری
ت : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی